چاپ اصولی و زیبا بر روی بسته بندی محصولات یک شروع موثر برای برند سازی

برند سازی مجموعه کارهایی است که توسط کارآفرینان و صاحبان کسب و کار ها به منظور افزایش وفاداری مشتریان انجام می شود. رقابت برای فروش بیشتر محصولات همواره در بین برندهای مختلف وجود داشته و کیفیت محصولات برای مشتریان دارای اهمیت بالایی است. اما در این بازار رقابتی، محصولات برندهای رقیب عموما داراییک سطح از کیفیت هستند. پس چه عاملی سبب موفقیت بیشتر یک برند خواهد شد؟

در حال حاضر شرکت هایی که به جنبه های تبلیغاتی محصولات دقت دارند، فروش بیشتری را تجربه می کنند. یک بسته بندی جذاب برای محصولات یک برند می تواند فروش را چندین برابر کند. در ادامه به بررسی تاثیر چاپ اصولی در تبلیغات و برندسازی می پردازیم.

 

در چاپ بر روی بسته بندی محصولات باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

بسته بندی جذاب محصولات یکی از اصلی ترین راه های برندینگ است. همه افراد در هنگام خرید ابتدا مجذوب بسته بندی یک محصول می شوند. اما چه چیزی یک بسته بندی را خاص می کند؟ چاپی که بر روی کارتن بسته بندی انجام می شود عامل اصلی خاص بودن آن است. انواع مختلفی از چاپ برای چاپ کارتن های بسته بندی استفاده می شود. چاپ لمینتی یا لیزری یکی از پرکاربردترین روش های چاپ برای کارتن های بسته بندی محصولات است. در این روش، چاپ بر روی یک برچسب انجام می شود و سپس آن برچسب به کارتن بسته بندی چسبانده می شود. یکی دیگر از روش ها، چاپ مستقیم است که بر روی کارتن اصلی انجام می شود. کارتن های پستی برای فروشگاه های آنلاین عموما به همین شکل طراحی و چاپ می شوند. برای اینکه چاپ بر روی بسته بندی برای مشتریان جذاب باشد باید دارای یک سری از ویژگی ها باشد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

 

طرح چاپ شده بر روی بسته بندی باید متناسب با نوع محصول باشد

طرحی که با استفاده از روش های مختلف بر روی بسته بندی ها چاپ می شود باید بیان کننده ویژگی های محصول باشد. برای مثال استفاده از رنگ زرد و آبی در چاپ بر روی بسته بندی یک عسل ارگانیک می تواند جذاب باشد. در صورتی که تمایل دارید عکس محصول را بر روی بسته بندی چاپ کنید، بهتر است طرح چاپی مشابه با محصول واقعی باشد. وجود تفاوت زیاد بین عکس محصول در طرح چاپی و خود محصول سبب دلسردی مشتریان خواهد شد.

 

در انتخاب طرح های چاپی بر روی بسته بندی به سلیقه مشتریانتان اهمیت دهید

برخی محصولات دارای یک طیف خاص از مشتریان هستند. در این صورت باید توجه داشته باشید که طرح چاپی شما متناسب با سلیقه آن ها باشد. برای مثال در بسته بندی محصولی که عمده خریداران آن کودکان هستند، باید از طرح های کودکانه در بسته بندی محصولات استفاده کنید.

 

استفاده از چاپ با کیفیت نشان دهنده ارزش مشتریان برای یک برند است

در مورد یک محصول اولین چیزی که یک خریدار با آن رو به رو می شود بسته بندی و طرح چاپ شده بر روی آن است. استفاده از یک چاپ بی کیفیت برای بسته بندی به مشتریان حس خوبی نخواهد داد. بیشتر افراد بر این باور هستند که یک محصول با کیفیت یک بسته بندی با کیفیت دارد. همانطور که می دانید چاپ اصولی یکی از مهم ترین مراحل ساخت یک بسته بندی با کیفیت است. شاید استفاده از بهترین و زیبا ترین روش های چاپ هزینه بالاتری برای صاحبین برندها داشته باشد. اما این کار به سبب بالا بردن آمار فروش در نهایت برای یک مجموعه سبب افزایش سودآوری خواهد شد.

 

نتیجه گیری نهایی

برندسازی در تمامی کسب و کارهای نوپا به یک نیاز و فوریت تبدیل شده است. در نهایت برندی که نسبت به رقبا متفاوت باشد، در بازار فروش خواهد ماند. ما در این محتوا یکی از بهترین روش های برندسازی را بررسی کردیم. استفاده از طرح های چاپی خاص و متفاوت بر روی بسته بندی محصولات یک روش ساده و در عین حال موثر است. در صورتی که نکات گفته شده در این مقاله با اندکی خلاقیت ترکیب شود می توانند سبب رشد فروش محصولات شما صاحبین برند شوند.